GRAPHIC

Le Directeur identidade

Le Directeur is a consulting agency focused on hotels, restaurants, tourism and entertainment. The brand of the experts has David Ferreira — the directeur — in charge of the first contact with the target audience. With over 20 years of experience in the hotel business in Porto, David and his team of experts aim to reach both single business owners as well as established businesses and market players already within the agency’s field of operations.

Porto’s stores facades, storefronts, and the signs that identify them are the major inspiration for the graphic identity of Le Directeur. The horizontality of the signs is represented in the proportions of the logo and on the brand stationary. The typography, expressive and respectfully customized, is the key point of the identity that, with a simple detail at the end — the apostrophe — connects the dots and allows the brand to unravel actionable recognition in all its variants and areas of expertise. The identity is the result of many subtle details combined. The elegant, serious blue, usually associated with tourism and hotels, is the identity’s main color and is backed up on specific occasions by orange — a contrasting color — that, by its vibrant and stimulating quality, allows Le Directeur to communicate directly to people.

*

Le Directeur é uma agência de consultadoria nas áreas de hotelaria, restauração, turismo e animação. A marca dos especialistas, tem no David Ferreira — o directeur — o primeiro contacto com o seu público-alvo. Com mais de 20 anos de experiência no ramo hoteleiro no Porto, o David e a restante equipa de especialistas procuram chegar tanto às pessoas/empresários singulares como às empresas e intervenientes já estabelecidos  nas áreas de atuação da agência.

As fachadas das Lojas do Porto e os letreiros que as identificam são o grande ponto de inspiração para a identidade gráfica Le Directeur. A horizontalidade dos letreiros está presente nas proporções do logótipo e nos suportes desenvolvidos. A tipografia, expressiva e customizada, é o chamariz da identidade, que com um simples pormenor no final  —  o apóstrofo  —  liga os pontos e permite que a marca se desdobre nas suas variantes e áreas de especialização. A identidade é o resultado da combinação de vários detalhes subtis. O azul elegante e sério, comummente associado às áreas do turismo e hotelaria, é a cor principal da identidade e é apoiada pontualmente pelo laranja  —  uma cor contrastante  —  que, pela sua qualidade vibrante e estimulante, permite ao Le Directeur comunicar mais diretamente com as pessoas.

Le Directeur identidade